Call tracking - дослівно «відстеження дзвінків». Це метод оцінки ефективності реклами, який допомагає визначити кількість відвідувачів сайту, які зробили дзвінок. Даний метод аналогічний вимірюванню онлайн конверсій відвідувачів у заявки на сайті за допомогою систем веб-аналітики (наприклад, Google Analytics) з тією різницею, що він враховує не замовлення на сайті, а дзвінки.
Завдяки цьому ви зможете підвищити конверсію сайту, відключивши або допрацювавши неефективні рекламні кампанії і зосередитися на тих, які приносять дзвінки та продажі!
«Половина грошей, які я витрачаю на рекламу, витрачається марно. Проблема в тому, що я не знаю, яка саме половина»
- Джон Ванамейкер, піонер рекламної індустрії
З кожним днем шляхи переходів на сайт до здійснення покупки або дзвінка стають все більш витончені.
Чим вище вартість товарів/послуг, тим більше користувачу буде потрібно часу для здійснення цільової дії (замовлення або дзвінка). Також збільшиться і кількість контактів з сайтом до здійснення замовлення.
Але на різних етапах знайомства користувача з сайтом вашої компанії можуть використовуватися різні рекламні канали. Як же оцінити внесок кожного каналу в процес продажів?
Зазвичай використовуються стандартні сервіси онлайн-статистики - Google Analytics і/або Яндекс Метрика.
Даних з цих систем достатньо, якщо більше 80% заявок надходять через кошик або форму на сайті. Але якщо частка заявок по телефону починає збільшуватися, то об'єктивність даних онлайн статистики починає знижуватися.
У цьому випадку можна використовувати звичайні опитування клієнтів («Звідки ви дізналися про наш сайт?»), що не дуже зручно. Користувач не завжди зможе відрізнити, наприклад, SEO від контекстної реклами, а дані опитування можуть просто дратувати клієнтів.
Принцип роботи
Використовуючи технологію динамічного call-tracking, кожному окремому користувачу (точніше його сесії перебування на сайті) присвоюється певний номер телефону. Даний номер відображається замість основного номеру вашої компанії на сайті.
Коли користувач вирішить подзвонити, то дзвінок буде переадресовано на будь-який номер, який ви вкажете. А дана подія буде зафіксована в системі call-tracking з прив'язкою до конкретного відвідування конкретного користувача. Дані про онлайн-активності будуть підтягуватися з Google Analytics. В результаті, онлайн та офлайн статистики зводяться воєдино.
Що фіксує:
Яку оцінку дає бізнесу:
Перестаньте викидати бюджети на непрацюючі види реклами.
Краще перерозподіліть їх на ті канали, які мають
високу конверсію і низьку вартість залучення клієнтів!
Вкладка Аудиторія ➽ Огляд. На графіку вибираємо деталізацію по годинах.
Множимо відвідуваність сайту в пікові години на середню тривалість сеансу.
У нашому прикладі це буде 79 відвідувань/год * 0,033 години=2,6 одночасних сеансів.
Вкладка Моніторинг ➽ Трафік по хвилинах. Вибираєте період, що найбільш повно характеризує відвідуваність сайту. На графіку дивимось хіти у піковий час.
Як видно, тарифного плану з 5 номерами для даного сайту з відвідуваністю майже в 20 тис. осіб на місяць цілком вистачить. Також, для перестраховки ви завжди можете докупити ще пару номерів.
Якщо трапиться, що на сайт одночасно зайшло більше осіб, ніж є в наявності номерів, то таким користувачам відобразиться ваш стандартний номер.